20 May 2009

saya kan bercita-cita nak kan anak seorang Interior Designer

Kini tidak lagi fanatik kepada wedding based magazine. Sudah tidak lagi tertunggu2 keluaran terbaru Pengantin. Kalau nampak tergantung2 kat kedai mamak bawah ni, sebelah mata pun aku tak pandang. Memang sombong habis lah... Hahaah, dulu inilah yang dicari-cari. Klau dah habis, rasa nak meroyan je. Tapi kini, cintaku beralih arah sudah..
*tapi cinta saya kepada lelaki pujaan hati sampai mati itu semakin meluap-luap*

Dan kini, yang menjadi igauan adalah ID, Anjung Seri, Impiana.. dan segala macam majalah dekorasi. Saya sangat suka dan taksub dengan mereka kini.

8, 7, 6 bulan lepas. Asal duduk depan komputer, dapat internet access je. Try meng'google segala macam hal perkahwinan. Carik photog, ushar bridal, mekap.. hantaran decoration. Tinjau2 guest favor. Siap buat link khas, sebab nanti2 kan nak buat kunjungan balas lagi. Hantar2 quotation. Mana2 gambar yang macam berkenan trus download. Simpan dalam satu folder khas. Komputer opis aku buat mcm hak milik peribadi.

Dan aktiviti itu kini sudah hampir berakhir. Oppss, silap. dah berakhir dah pun. Start last 3 weeks, memang dah tak browse all those related things. Tiada lagi minat. Lagi pun, sudah boleh dikira selesai sudah semua tu. Yelah, majlis lagi 11 hari je lagi. Tak kan masih nak mencari mak andam smua kan.

Harus lah kini tumpuan diberikan kepada kehidupan baru selepas 31.5.09 tu. Dan aktiviti meg'google juga turut beraliha arah.

Dan item yang paling menarik perhatian adalah kediaman yang bakal disewa di Puncak Jalil itu nanti. Memang banyak lah duit nak kena keluar, supaya dia akan berfungsi sebagai sebuah rumah. Tapi nasib baik boleh angkut beberapa barang dr kampung. Maka yang perlu diberi perhatian sepenuhnya adalah bilik tidur dan tong gas.

Kalau tong gas takde, ada alasan malas nak masak kan.. *hahahaha, beriya semalam berazam bagai nak jadik isteri mithali, ni apa kes ni??*

Sekarang saya ada minat baru di masa lapang. Masa lapang?? Bukan almost the time ke?? Bukan lah, jangan nak buat fitnah. Tidak sepenuh masa lah, tapi 50% je dari 8 jam di kantor itu saya beraktiviti baru ini. Sebab keterujaan masih di tahap maksima.



adakah kesan pencahayaan itu yang menghasilkan sesuatu yg begitu mengagumkan begini
Pakai blind je pun ok gak kan, langsir pun takde lagi ni.. *ohh...sesuai..sesuai*

kan dah kata, putih itu sangat buat org jatuh hati. masukkan lah skit kaler biru/merah tu. lagi lah buat aku tak nak tinggal kan bilik ni gi keje.
Tak perlu berkatil lah. Tilam saja sudah cukup. Baru lah terserlah ciri-ciri moden di situ. Jimat pun jimat. Nak beli katil yang betul2 berkualiti, manalah ada peruntukan sekarang ni. Beli yang murah2 kang, anak belum setahun katil dah patah riuk.

Tapi yang penting, harus bilik menyusun atur di ruang yang kecil itu agar sendiri selesa. Supaya nanti takde lah asyik berlanggar bahu je dengan suami sendiri nanti.

note: sila rujuk kembali tajuk di atas. saya nak buat sambungan ayat 'sebab tu saya perlu pupuk bakat2 seorang ID dalam diri sendiri. baru la bleh turunkan kat anak nanti'

16 comments:

  1. sy suke no 2 and 4, ermhhh x sabar

    ReplyDelete
  2. ye ye saya dari bulan lepas dok goggle
    saya takkan beli katil kayu tu
    beli ape tah nama dia "devan" ke ape ke tah
    dan yang penting warna bilik dan bedsheet nya harus mantap!

    ReplyDelete
  3. hehe btul2..!dayu bila start cuti ni?

    ReplyDelete
  4. I pon sekarang lagi enjoy preparing the house than preparing for the wedding ;D

    ReplyDelete
  5. dayu.. sy satu hapah wedding prep tak buat lagi, pon sebok nak google pasal nak hias umah gak.. wakaka

    ReplyDelete
  6. cita2 anak pun dah ada ni..mmg merancang masa depan btul ni...
    interior designer..cam best je keje ni...

    ReplyDelete
  7. wah..cik dayu..citer2 kawen sudah tukar tajuk pade citer2 anak pulak..huhu..

    amin..amin..amin..

    ReplyDelete
  8. lampu meja tu penting dayu utk sentiasa romantik..cewah..er naper gmbr last tu ader gmbr jantung??hihi..eh dayu xkan setahun dh patah riuk katil..relax ar..hihi..erm samer ar kiter skang ni dh dok pkir2 nk hias cmner..smlm pun dh g survey lampu meja

    ReplyDelete
  9. wah bagus btol nie..semoga kamu berdua bahagia yer.. =)

    ReplyDelete
  10. hahah..kelakar la awk nie dayu.. heheh..ntah la.... terase mlu plak bile muda2 da jd tunangn org.. tp bangga pun ada.. hahah..ape2 pun da lama x edit blogsebenarnye.. heheh...k. suka la baca blog awak.. menarik

    ReplyDelete
  11. hah lepas ni google psl baby pulaklah dayu..=)

    ReplyDelete
  12. heheeheheh..
    wahai kawan-kawan..saya tahu ramai bride to be yg sama je perangai dia ngan saya
    excited nak men'deco rumah kan
    biar lah umah sewa pun
    tapi perasaan teruja dia...
    ohhh...sgt tak tahu nak kata mcm mana

    dan sila lah jgn marah kalau kawan kamu ni mcm terlebih gedik
    anak belum tercipta
    dah siap reserve dah nak dia jadik apa...
    terlebih memandang ke depan saya ni..
    tapi seronok berangan beb

    *sape berani kata tak best

    ReplyDelete
  13. x saba nk tggu doyot kawin...mesti anak doyot tomeiii nanti... ;p

    ReplyDelete
  14. excited jugak and tak sabar nak decorate umah :)

    ReplyDelete