21 July 2011

Nak memboros kena ada sebab

Aku memang jarang nak menconteng muka atau bermekap kalau pergi keje. Malas dan tak sempat adalah penyebab utama. Yang sekadar sapu bedak, lukis eye liner ni pun dah terkocoh-kocoh pagi hari. Ini kan pulak nak main-main eye shadow smua. Mahu tiap hari Ekwan cekak pinggang sambil dukung Cha berdiri tepi cermin tunggu aku bersiap.

Tapi semalam macam terawal. So aku macam rajin nak mekap-mekap sikit. Rajin lak aku sapu foundation, concealer smua. Dah siap bedak, aku carik lah blusher. Puas selongkar beg mekap tu. Tak jumpa-jumpa. Mana menyorok la pulak blusher aku. Pastu carik lipstick.. pun macam tak jumpa. Pastu rasa macam 'takde barang mekap ke aku ni?? smua dah hilang ke? ke dah habis ni?'

Ohhh, alasan yang kukuh untuk singgah Parkson, The Mall tengahari ni.


Nah, saksikan la muka pucat lesi achik har ni.

8 comments:

  1. hihih tak makeup pun cantik dayu..sama macam dulu2..

    pose ni ingat gambar profile blog dayu masa dayu bujang n free hair dulu..comey

    ReplyDelete
  2. natural beauty lah..takyah makeup bagai daaa

    ReplyDelete
  3. natural beauty lah..takyah makeup bagai daaa

    ReplyDelete
  4. cantek jek pada aku. aku suke ko pakai lipstick kaler coklat. aku nak bagi ko lipstick satu nak?

    ReplyDelete
  5. hehehhe..ok jer...nnt cargas ke MALL...eheh lama nyer tak kesana..=)

    ReplyDelete
  6. nurul lagi sempoi..mmg dr dulu..mmg camtu..bukan wanita melayu la ni..make up mmg takde..hihi..

    tapi tengok gambar dayu tu, okey je..cukup sempurna ciptaan Allah..no make up, dayu tetap sempurna..& cantik

    ReplyDelete
  7. kecantikan tu dtg dr dalam...ewaahh~~

    ReplyDelete