28 July 2011

Sesi Riadah Bersama Family: BBQ di Ulu Yam

Ahad yang lepas, kami sekeluarga ke Ulu Yam. Bukan kami sekeluarga je sebenarnya, tapi semua ahli keluarga sebelah Ekwan sebenarnya. Bukan senang nak dapa peluang berkumpul semua adik beradik. Bila ada peluang, memang meriah. Dan tahniah lah diucapkan kepada suami saya yang begitu gigih memastikan impian dia nak ber'BBQ ngan adik beradik berjaya direalisasikan.

Seawal jam 8am pagi kami dah bersiap sedia nak ke Ulu Yam, sebab kononnya pukul 9 pagi nak ada kat sana dah. Tapi biasalah, kita kan plan je lebih. Ngan laki aku yang liat nak bangun pagi. Nak kejut dia bangun boleh bergaduh jadiknya. Haruslah pukul 9 baru punggah barang masuk kereta kan. Jadiklah.. itu pun dah kira awal dah laki aku bangun pada hari Ahad.

Konsep penyediaan bahan pengisian perut adalah potluck. Dan kami bertanggungjawab menyediakan ayam. Aku offer nak marinated sendiri ayam tu, tapi laki aku berbesar hati tak mahu susahkan bini dia. Dia kata 'kita beli je yg dah siap kat carrefour' Aku tanya semula 'confirm?? kang jgn alst minit suruh org marinated' Dan dia dengan yakin kata 'beli je' Haruslah aku sambut tawaran tu ngan hati terbuka kan. Senang keje aku. Tapi bila dah gi Carrefour, tengok harga kepak ayam yang dah siap marianted, terus dia kata 'lain kali kita marinated sendiri lah yang' Hahahahaha... terperanjat laki aku tengok beza harga dia.

sesi pembakaran pertama. habis licin sebab semua kebulur. lapar. aku terutamanya.

mastermind kenalah memastikan segala bahan mentah bertukar menjadi bahan pemakanan kan. duduk lah bertenggek tepi tu jaga bara

kusyuk anak aku makan tembikai

anak dan abah bergembira main air. ibu perhati je dari tepi. rileks je anak aku tak pakai baju main air sungai.

seperti biasa. ratu air kalau dapat main air kan. orang bawak naik dia menjerit tak puas hati. tapi hari tu dia macam ngada-ngada sikit. tak mahu dengan orang lain. ibu ngan abah je bleh pegang dia. jauh skit je dia mencebik

abang-abang sepupu Cha

Aku tak tau lah, apsal aku gi Ulu Yam ngan family mesti hujan. Dulu gi ngan mak+adik-adik aku pun hujan gak. Kali ni pun hujan gak. Kelam kabut punggah barang semua. Dah lah tengah panggang ikan untuk makan tengahari. Budak-budak smua baru keluar air, masing-masing lapar. Huru-hara jap. Tapi dapat makan nasik ngan ikan bakar panas-panas, perrghhh!! memang terbaik. Diet aku pun hancur lebur Ahad lepas.

Tapi takpe *sedapkan hati* sekali sekala.. Isnin terus aku telan buah semata.

orang paling banyak makan pada hari kejadian. bukan aku tau, tapi abang ipar aku tu. (:

memang terbaik!!!

*banyak lagi gambar tak dapat. harapkan kamera hp cabuk aku jelah dan gambar dari kamera akak ipar. ada 2 kamera lagi tak dpt gmbar ni

6 comments:

  1. kita nak kesini sbtu ni..'family day' comp husband

    ReplyDelete
  2. syoknye dpt berbbq dgn family,
    yg xsedap pun jd sedap semua, hehe

    ReplyDelete
  3. bestnyer bbq...lama rasa tak berbbq...

    ReplyDelete
  4. aktiviti ngan family mmg sgt seronok
    buat pape pun best

    ReplyDelete
  5. cha ngada2?? xnak ngan org? selalu meragam tak? jeng jeng jeng hehehe

    ReplyDelete