25 July 2011

nak.. tapi nanti dulu lah


Bila kawan-kawan bloggers makin ramai yang nak menambah anak. Kawan-kawan sepermainan, sama-sama bersengkang mata time nak final exam kat UiTM sekarang dah jadik mak beranak 2, beranak 3. Aku rasa macam 'nak tambah anak lah' Hakikatnya, kami belum bersedia. Sentiasa akan kata 'nanti dulu la' Macam sangat yakin jawab bila orang tanya 'bila Cha nak dapat adik' Tak pikir panjang terus jawab '2013' Sangat pasti je bunyinya.

Sungguh.. aku belum sedia. Dari segi emosi, mental, fizikal juga kewangan. Biarpun mak aku selalu kata 'kan setiap anak tu ada rezekinya' Macam risau pulak mak aku bila aku nak beranak jarak jauh-jauh ni. Alah.. mana ada jauh sangat, 3 tahun je. Ye..ye.. aku percaya kepada tetapan yang satu tu. Dah merasa pun bahagian Eisya di muka bumi ini yang Allah sampai kan melalui kami, ibu bapa dia.

Ini bukan kerana duit semata-mata. Aku rasa badan aku belum mampu nak jaga dan hadap kerenah 2 orang anak kecil sekarang ni. Sekarang pun selalu je rasa macam nak tido bawah meja kat opis ni. Kalau ada 2 orang anak kecil yang malam-malam merengek mintak susu, macam mana?? Tu sebab aku pilih 'nanti dulu' Tak mahu bebankan badan dan diri sendiri. Tak mahu sampai kehadiran dia nanti aku anggap sebagai beban. Aku nak sambut kehadiran anak ke-2 aku dengan penuh rasa gembira, teruja. Sama macam bila aku tahu dah mengandungkan Eisya dulu. Aku nak rasa sentiasa seronok bila update progress pregnancy aku nanti.

Senang kata, aku nak pastikan aku dan Ekwan betul-betul dah sedia.


dayu jika beranak 2.

*nanti dulu, nanti dulu.. tapi nama ada dah sedia bagai (:
*memang best kalau 2nd child nanti laki, tapi aku macam suka je kalau dapat anak pompuan lagi

12 comments:

  1. Dayu
    kita pun pilih nanti dulu
    sebab utama
    perasaan seriau tu masih tebal lagi
    n sebab2 sampingan is nk stabilkan hidup dulu
    btw setiap org ada pilihan masing2
    cuma berharap dan doa semoga pilihan yg kita pilih ni mendatangkan kebaikan pada hidup kita


    *erm. best ada 2 anak. dan lg best kalau yg kedua adalah lelaki. terus bole tutup kedai. ;p

    ReplyDelete
  2. aku ade kata kat farid. "awak nak anak laki lagi ke pompuan, dia jawap tak kesah. mane2 tade masalah.

    aku lak nak anak laki lagi. ntah nape suke jek kalau dapat anak laki walau tengok fahrin pon da tau dia punye lasak cemane. hehehe

    ReplyDelete
  3. Dayu..dayu..huhuhu
    Kita teringin sangat lah..huhu tapi same reason ngan dayu,kene nanti dulu..nanti dulu..huhuhu nak prepare leih nanti..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Kite dah rindu bau baby. Tapi bila pikir penatnya nak jaga anak, nanti dululah,

    *tengah berangan tahun depan nak mengandung lagi..hihi. Berangan je. rindu bau baby.

    ReplyDelete
  5. baru jer wat entry macam ni untuk publish esok..hihhi..

    me pun tak ready lagik..=)

    ReplyDelete
  6. b4 kawen berangan nk anak 1 team bola, bila rs yg 1 ni pun x lps lg, ngn morning sickness bagai, cam gerun nak cite anak 2nd.. ngengege..btw dayu chayok!

    ReplyDelete
  7. kan..kan..
    bukan tak nak. bukan tak suka
    tapi tak sedia
    tak siap sedia lagi nak berlari keliling rumah urus 2org anak
    ngan bapak dia lagi

    tu yang tangguh kan lah dulu

    ReplyDelete
  8. Anak pompuan best sebab leh hias2.. hehe.

    Kalu 2nd dapat baby boy, best gak. cukup sepasang!then bleh dah rest!=p

    ReplyDelete
  9. Dayu, samalah kita pun fikir nanti dulu. Tapi kalau Allah nak bagi kita terima dengan redha. Ecewah.

    ReplyDelete
  10. hahahhaha sesuai la gambar tu..terserlah cha sbgai kakak..
    btw same la kite..paling xsedia fizikal..huhuuh xlarat lor..nk pkir akan ade anak 2 pun rase xmampu...hahahahah

    ReplyDelete
  11. pja pn nnt dulu..
    atas sbb macam2..
    hehehe,,,

    tp name mmg dh standby pn....boboy pn dh ade...gugrl pn ade gak..wahahahaha

    tunggu 2013 jugak!!!!!

    ReplyDelete
  12. hehe, dayu, itulah alasan ana jugak bila org tanya bila dani nk dapat adik. tup tup accident pulak..haha, dah nama pun rezeki, insyallah ada rezeki baby kecik tu nanti. kalau nk tunggu stabil, ana ngan husband ni ntah bila2 nak stabil nye, belaja pun tak tinggi..:) so redha sajelah sambil berusaha..

    ReplyDelete